miercuri, 28 martie 2012

Dezvoltarea propunerii in promovarea SEO

 

Este primul pas în planificarea si pregatirea optimizarii  SEO

 

Expresiile viabile se refera la gasirea expresiilor cheie corecte pentru orice propunerea de afacere, urmata de amplasarea lor in site si in campanie pentru a obtine un efect optim.

In cadrul acestui pas se va face o analiza pentru a stabili clientii si ce le poate fi oferit online. Este important sa se stabileasca ce expresii de cautare ar putea ei utilize pentru a gasi site-ul respective dar si pe cele concurente.

Cele mai multe firme isi incep afacerea online prin cumpararea unui nume de domeniu si construirea unei pagini web. Mult mai tarziu se preocupa de optimizarea site-ului, atat pentru audienta in sine, precum si pentru gasirea site-ului de catre audienta.

Concret, promovarea SEO trebuie vazuta in contextul mai larg al afacerii -  ce fel de vizitatori vor fi convinsi de aceasta afacere sau ce comportamente au acestia.

 

Ce se vinde

Prima si cea mai importanta intrebare este referitoare la gradul in care afacerea vostra poate trece online. Prin insasi natura lor, unele servicii sunt foarte locale, personale si lipsite de legaturi cu internetul.

Asadar, punctul de pornire este stabilirea obiectivului. In acest context, un obiectiv desemneaza un rezultat de succes din partea cuiva care va vizita site-ul in cauza si este exprimat prin folosirea unui verb si a unui substantiv.

 

Cine sunt clientii si ce doresc ei

Segmentarea audientiei este o parte esentiala din orice strategie de marcheting, deci si cand vorbim de optimizarea SEO. Iata cateva din intrebarile care trebuie avute in vedere:

Clientii sunt locali, nationali sau internationali? Sunt business to business, business to consumer sau ambele? Este nevoie de tratamente foarte diferite pentru fiecare segment? Clientii variaza demografic? Apartin predominant unui sigur sex sau segment de varsta? Se incadreaza intr-o clasa socio politica explicita? Cumpara in mod predominant in functie de pret sau de calitate? Timpul este important pentru ei? Care este posibilitatea vanzarii repetate?

 

Care sunt competitorii si ce se poate invata de la ei

Conceperea unei propuneri nu poate fi completa fara o evaluare obiectiva a posibilitatilor concurentei. Un instrument util este aÅŸa numita analiza SWOT (Strengths – puncte forte, Weakness – puncte slabe, Opportunities – oportunitati ÅŸi Threats – pericole) in care se va trasa un tabel cu cate doua randuri si doua coloane pentru fiecare competitor. In prima casuta natati punctele forte ale competitorului, in a doua punctele sale slabe, in a treia oportunitatile sale iar in a patra pericolele sale. Punctele forte si punctele slabe sunt inerente afacerii competitorului in felul in care opereaza ea in prezent. Oportunitatile si pericolele sunt exterioare afacerii si in mod normal orientate spre viitor.

Se vor examina obiectiv toate site-urile, incercandu-se o analiza din perspectiva clientilor. Le place cum arata site-ul? Este utilizabil? Se adreseaza in mod separat fiecarui grup de clienti, se focalizeaza asupra unui segment sau incearca se le faca pe toate simultan? Este usor de reperat informatiile si de a fi apoi utilizate? Inainte de a deveni obsedati de promovarea SEO, este bine sa se aloce timp pentru a obtine idei din partea celor care au deja succes online.

 

Unde si cum veti invinge

Pe zi ce trece internetul devine din ce in ce mai competitiv. Succesul in prezent inseamna identificare unei nise excelente si apoi urmarirea neabatuta a obtinerii unei pozitii dominante in nisa respectiva.

Se va copia ceea ce are succes, insa fara a fi urmata gloata.

 


optimizare seo, promovare site

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu